2021-03-30 11:48Bloggpost

Vad gör en Mötespartner?

Varför behöver du en mötespartner?Varför behöver du en mötespartner?

Att företag och organisationer väljer att anlita oss som Mötespartner, innebär inte bara att vi tar hand om deras tidskrävande administration kring bokningar av mötesrum, konferenser, kickoffer, studios eller digitala events på mötesanläggningar över hela Sverige. Vi ger dem också överblick och kontroll över vilka resurser de lägger på möten. Dessutom hjälper vi dem att styra mot uppsatta mötesramar och redovisar vilka kostnadsbesparingar de gjort genom att anlita oss som Mötespartner.

Här är de åtta viktigaste fördelarna med att anlita oss som Mötespartner:

1. Genom att upphandla eller skriva avtal med oss sparar personerna som bokar möten och konferenser mycket värdefull arbetstid.
  2. Du får avtalade rabatter på våra cirka 140 utvalda, kvalitetssäkrade och Svanenmärkta medlemsanläggningar och ytterligare cirka 220 landstäckande kedjehotell.
  3. Med 40 års erfarenhet kan vi våra mötesanläggningar och kan opartiskt matcha rätt företag med rätt anläggning beroende på mötets syfte. Bokaren får några jämförbara offerter att välja bland och sparar därmed dyrbar arbetstid på att göra research, sammanställa offertförfrågningar och ha kontakt med flera olika anläggningar.
  4. Våra avtalskunder får en egen dedikerad kundansvarig som hjälper till att ge överblick och kontroll över organisationens alla möten på en strategisk nivå. Genom regelbunden statistik kan du följa hur stora resurser som läggs på möten och hur stora kostnadsbesparingarna blir.
  5. Förutom möteslokaler, hjälper vi också till att boka hybridmöten, studios och digitala events. Dessutom bokar vi aktiviteter, talare, moderatorer, artister, transporter eller mer avancerad projektledning och deltagarhantering. Enklare möten kan du snabbt själv boka online med en smidig bokningsmodul!
  6. Genom vår smarta faktureringstjänst samlar vi alla fakturor från ex. anläggningen, bussbolaget och talarförmedlingen och skickar allting på en faktura. När alla fakturor kommer från samma leverantör blir det superenkelt att kontrollera totalkostnaden för alla möten!
  7. Vi kan också hjälpa till att ta ett grepp om ditt företags möteskultur. För företag som arbetar aktivt med denna fråga, innebär det en massiv besparing i form av effektivare arbetstid och nöjdare medarbetare. Vi har en rad tjänster som hjälper dig att komma igång!
  8. Sist, men inte minst – att anlita oss som Mötespartner är helt kostnadsfritt för dig som kund!

Genom att samla alla mötesbokningar genom oss får du alltså full kontroll över de resurser som ditt företag eller organisation lägger på möten och konferenser, samtidigt som du sparar tid och pengar.

Summa summarum – du har ingenting att förlora på att anlita oss som Mötespartner – men du har allt att vinna! Kontakta oss redan idag så hjälper vi dig vidare>>

Om Svenska Möten

Svenska Möten hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. www.svenskamoten.se

Bibi Rydbacken